søndag, november 26, 2006

Choises, choises, choises

Oh alle disse valg man skal gøre når man bygger selv.
Lige nu sidder jeg og overvejer om vi skal have en fjernbetjening der benytte IR eller radio? Og desværre er der ikke én løsning der løser det hele, det har ham der Murphy sørget for.

IR
For:
Her kan man som suplement til fjernbetjeningen også få et tastatur, hvilket er vildt fedt fordi at man så kan surfe henne fra sofaen, hvis det skulle blive nødvendigt.

Imod:
Der skal opsættes en IR modtager i alle implicerede rum. Hvilket er ret træls eftersom der koster flere penge og er mere besværligt.


Radio
For:
Lad mig her citere "...one to rule them all" Vi behøver her kun én modtager som sidder i computeren og da fjernbetjeningerne er ligaglade med mure (og børn, tykke mennesker og skrammel der står i vejen) kan én fjernbtjening (eller flere for den sags skyld) også anvendes i hele huset (eller haven) - pretty cool

Imod:
Intet trådløst tastatur. Selvfølgeligt kan jeg jo så bare trække et laaaaaangt kabel eller installere en enkelt IR port i stuen hvor tastaturet vil befinde sig, men det er også besværligt og koster ekstra, plus det at der faktisk er en god sandsynlighed for at det vil være kort og drivere i MediaPC'en der konflikter.



PT hælder jeg mest til Radiovarianten, men har absolut ikke besluttet mig endnu. Men nuvel jeg har da også rigeligt tid da der er en milliard andre ting der skal på plads først.