søndag, oktober 15, 2006

Driving Miss Daisy

Drivers drivers drivers, det handler alt sammen om drivers. Har du ikke de nyeste så skaf dem.

Det viste sig at problemet med MP version 0.2.0.0 Final Release kunne løses ved at hente de nyeste TVtuner-drivers fra Hauppauge. Så nu sidder jeg så og overvejer hvorfor jeg ikke startede med at sikre at jeg havde de nyeste drivers - lad det være Tip 3.
En anden ting jeg er blevet opmærksom på er at det ville være uhyre rart at kunne tage en kopi af computeren hver gang jeg har en virkende version. Så ville jeg nemmerlig kunne tage et image før jeg laver ændringer, som den jeg lige har været ude i. Hvis alt går galt vil jeg så blot kunne rulle den sidste virkende version over pc'en og være tilbage i happyland. Nu skal jeg bare lige finde ud af hvad det var vores super PC konsulet kaldte programmet.

TIP:3
I tilfælde af problemer så start med at opdatere alle interessante drivers.

Status:
  1. Betjænes af alle i husstanden uden brug af manual
  2. Vise tv - OK
  3. Vise DVD'ere - OK
  4. Vise vores egne optagede videoer
  5. Spille MP3'ere (OGG, Waw, wma osv) - OK
  6. Spille Cd'ere - OK
  7. Spille Radio - OK
  8. Vise billeder - NIX
  9. Automatisk hente en EPG - OK
  10. Optage et valgt program fra EPG'en - OK
  11. Optage alle episoder af et bestemt forvalgt serie
  12. Optage minimum to simultane kanaler - NIX
  13. Vise fra starten imens den stadig optager
  14. OK Sætte et live-program på pause - OK
  15. Tænde computeren ved tryk på fjernbetjeningen
  16. Tænde computeren automatisk når der skal optages
  17. Slukke for computeren igen efter optagelse
  18. Benyttes uden brug af fjernsynet
  19. Fjern-fjernbetjenes, f.eks. via Internettet
  20. Billigere end en pakkeløsning
  21. Fungere fra et afsides sted (f.eks. under trappen)
  22. Kunne anvendes fra minimum stue, køkken og soveværelse

OK: 8/23 NIX: 2/23 ---: 13/23

OK = Afprøvet og det fungerer
NIX = Afprøvet og fungerer ikke
--- = Ikke afprøvet/installeret endnu