søndag, oktober 15, 2006

If it aint broken, don't fix it!!!

Ja dette er en sandhed jeg tror man skal huske i det paralellunivers som udgøres af MediaCenter pc'ere uanfægtet af om det er MCE, MediaPortal, MythTV eller hvad de nu ellers hedder.

Grunden til at jeg siger det er at nu fungede MediaPortalen lige nogenlunde. Det gjorde den så lige indtil jeg besluttede mig til at installere Version 0.2.0.0 Final Release. Det skulle jeg ikke have gjort for efter installation af Final Release holdte TV tuner kortet med at vill vise noget i MediaPortal. For sig selv virker det fint, bare ikke i MP.

Dybt suk.

Så jeg afinstallerede MP 0.2.0.0 og geninstallerede MP 0.2.0.0 RC4, men det hjalp selvfølgeligt ikke.

TIP:2
Hvis det virker så lad det gøre det i fred!!!

Status:
  1. Betjænes af alle i husstanden uden brug af manual
  2. Vise tv - NIX
  3. Vise DVD'ere - OK
  4. Vise vores egne optagede videoer
  5. Spille MP3'ere (OGG, Waw, wma osv) - OK
  6. Spille Cd'ere - OK
  7. Spille Radio - NIX
  8. Vise billeder - NIX
  9. Automatisk hente en EPG - OK
  10. Optage et valgt program fra EPG'en - NIX
  11. Optage alle episoder af et bestemt forvalgt serie
  12. Optage minimum to simultane kanaler - NIX
  13. Vise fra starten imens den stadig optager
  14. OK Sætte et live-program på pause - NIX
  15. Tænde computeren ved tryk på fjernbetjeningen
  16. Tænde computeren automatisk når der skal optages
  17. Slukke for computeren igen efter optagelse
  18. Benyttes uden brug af fjernsynet
  19. Fjern-fjernbetjenes, f.eks. via Internettet
  20. Billigere end en pakkeløsning
  21. Fungere fra et afsides sted (f.eks. under trappen)
  22. Kunne anvendes fra minimum stue, køkken og soveværelse

OK: 4/23 NIX: 6/23 ---: 13/23

OK = Afprøvet og det fungerer
NIX = Afprøvet og fungerer ikke
--- = Ikke afprøvet/installeret endnu